BMW 530
... 2006.06.06. 15:00
Teszt: BMW 530D Aut.
A BMW hisz a vezető formatervezőben: Chris Bangle szerint a ma még furcsának ható formavilág már a közeli jövő hírnöke. A különc „csomagolású” 530D műszakisága is értékes.
A 7-esénél visszafogottabb és jóval sportosabb megjelenés meghökkentő, de összeszedett. A karosszéria teljes orra, a segédvázas futóművet is beleértve alumínium, a kanyarkövető xenonvilágítás feláras extra

A finom elemekből szerkesztett műszerfal középkonzolját az iDrive képernyője uralja. A bonyolult menürendszer kezelését – legalábbis kezdetben – tanácsos az utasra bízni

A térképzseb széles, de nem elég mély. Jó ötlet, hogy az ablakemelés és a tükörállítás gombjait a vezető felé fordították. Az alapáras oldallégzsákok az ajtókba kerültek

A hátsó lábhely tágas, 180 centi felett is csak a fejtérrel lehet gond

A pedáltér nagy és kényelmes, a pedálrend jó

A csomagtartó 60 literrel tágasabb az elődénél, a fedél pántjai a csomagoktól vesznek el helyet
MŰSZAKI ADATOK |
Soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor elöl hosszában beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2993 cm3, furat 84 mm, löket 90 mm. Teljesítmény: 218 LE/ 160 kW (4000/min). Nyomaték: 500 Nm (2000/ min). Hatfokozatú, bolygóműves automata váltó, hátsókerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul többlengőkaros DeDion-futómű, segédalváz. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek. Gumiméret: 225/55 R16 W. Csomagtér: 520 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4841x1846x1468 mm. Tengelytáv: 2888 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1685/2170 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s. Végsebesség: 243 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,6/ 6,3/7,8 l/100 km. Tesztátlag: 8,0 l/100 km. Ára: 13 599 000 Ft |
Előnyei |
Hátrányai |
+ Takarékos és nyomatékos dízelmotor + Széles, kényelmes utastér + Gazdag alapfelszereltség + Biztonságos kanyartulajdonságok + Szélsőségesen terhelhető fékrendszer + Kényelmes vezetői helyzet |
-- Hosszirányú útbordákon rossz egyenesfutás -- A hátsó biztonsági övek nem feszítősek -- Alapáron nincsenek pohártartók -- A hátsótámla-döntés feláras -- Bonyolult iDrive-rendszer |
A BMW 530D és néhány konkurense* |
|
BMW 530D |
Audi A6 2.5 V6 TDI |
Mercedes E 320 CDI |
Saab 9-5 3.0 V6 TiD |
Volvo S80 D5 |
Hengerűrtartalom [cm3] |
2993 |
2496 |
3227 |
2962 |
2401 |
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] |
218/160(4000) |
163/120(4000) |
204/150(4200) |
176/129(4000) |
163/120(4000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] |
500(2000) |
310(1400) |
500(1800) |
350(1800) |
340(1750) |
Gyorsulás (0–100 km/h) [s] |
7,1 |
9,3 |
7,7 |
9,3 |
8,9 |
Végsebesség (km/h) |
245 |
222 |
243 |
210 |
210 |
Fogyasztás (l/100 km) |
|
|
|
|
|
város |
9,5 |
9,7 |
9,4 |
10 |
9 |
városon kívül |
5,5 |
5,3 |
5,4 |
5,8 |
5,1 |
vegyes |
6,9 |
6,9 |
6,9 |
7,3 |
6,5 |
Csomagtartó (l) |
520 |
550 |
540 |
500 |
440 |
Tengelytáv (mm) |
2888 |
2760 |
2855 |
2705 |
2790 |
Hossz x szélesség x magasság (mm) |
4841x1846x1468 |
4795x1810x1450 |
4820x1820x1450 |
4810x1790x1450 |
4820x1830x1450 |
Ár (Ft) |
12 890 000 |
11 215 000 |
14 160 000 |
11 210 000 |
11 290 000 | |
* a legolcsóbb dízel változatok
A szériakivitel érdemleges tartozékai |
Blokkolásgátló, kitörésgátló, fedélzeti számítógép, nyolc légzsák, öt állítható fejtámla, aktív fejtámlák elöl, központi zár, riasztó, indításgátló, Isofix-gyerekülésrögzítés, ködfényszórók, öt darab hárompontos biztonsági öv, elöl feszítővel és erőhatárolóval, könynyűfém keréktárcsák, elektromos ablakemelők és tükörállítás, automata légkondicionáló, elektromos magasságállítós elülső ülések, CD-s rádió, sebességtartó automata, esőérzékelős ablaktörlő. |
|