Megjelentek az els hivatalos kpek a rgta vrt Lamborghini Gallardrl, ami a Murcilagnak amolyan kistestvre. A j hangzs Gallardo nevet egy 19. szzadi bikaviadalrl kapta. A design ugyanazokat a ltvnyelemeket vonultatja fel, mint a Murcilago, de mg az nagyrszt aclbl s sznszlas anyagokbl kszlt, a Gallardo a legtbb rszen alumniumbl, illetve annak tvzeteibl ptkezik.
EZ egyszeren annak kvetkezmnye, hogy az anyavllalat, az Audi a Lamborghinire is ki kvnta terjeszteni az alumnium felhasznlsa terletn elrt tapasztalatait, amit eddig leginkbb az A2-es s az A8-as pldjn mutatott meg. Ennek eredmnyeknt a Gallardo a maga 5,0 literes, V10-es motorjval valamint sszkerkhajtsval 1430 kg-ot nyom, tbb mint 200-zal kevesebbet, mint a btyus, a Murcilago. Az j erforrst a Lamborghini Saint Agatban lv gyrban fejlesztettk ki Olaszorszgban, de sok segtsget kaptak a megjult angol Cosworth zemtl (utbbi nagyon nagy nv a versenyautk fejlesztsnek terletn).
Az eredmny egy 500 lovas (7800 1/min) V10-es, aminek maximlis nyomatka 510 Nm, de az igazi "mutatvny" az, hogy ez a hatalmas nyomatkdzis mr 1500-as ftengelyfordulattl l! A vgsebessg 308 km/h volt a tesztelseken, 100-ra pedig 4,3 msodperc alatt ugrik a sebessgmr mutatja. Nagy mrnki bravr, hogy a V10-es motor hengersorai nem a szoksos 72 fokos szget zrjk be, hanem 90 fokban llnak. Ennek kvetkeztben az egsz egysg laposabb lett, s mlyebbre ltethet a vezet mgtti trben. Ezltal alacsonyabbra kerl a slypont, ami rendkvl jt tesz az tfekvsnek. A hts lgterel sem csak egy szimpla manyagdarab, hanem a sebessgtl fggen vltoztatja dlsszgt, hogy szksg esetn nagyobb legyen a leszorter.
A Gallardba hatsebessges vlt kerl, de rendelhet lesz egy forma1-es stlus szekvencilis flautomata is (e-gear). Az ollszeren felfel nyl ajtkat azonban ebben az esetben nem alkalmaztk a mrnkk, gy gondoltk, jobb hozzfrhetsget biztost a hagyomnyos megolds. Angliban mr 2003 augusztustl kaphat lesz az aut, s eddigi megrendelsek szma meghaladja a 100-at. Az rat 100.000 angol fontra teszik, ami majdnem megegyezik a legolcsbb olasz vreb, a Ferrari 360 Modena rval, gyhogy ezzel egszen biztos les lesz a verseny mind a piacon, mind az utakon.
|