A Honda az alsó-középosztály egyik legizgalmasabb modelljével állt elő. Új ötajtósa olyan egyterű, amibe azok is beleülhetnek, akik ezt a műfajt nem szeretik.
Egyterű a normális autóhoz közelítő kialakításban. A kis hátsó oldalablakok nagyban javítják az átlós kilátást
A tetősík a hátsó utasoknál viszonylag magasan marad, hogy növelje a belmagasságot. Az ötödik ajtó az alacsony átemelési magasságot célozva nagyot harap a lökhárítóba
Igényes kivitelű, áttekinthető műszerfal különlegesen finom anyagokból
A híres csupa könnyűfém, hengerenkénti négyszelepes, változó szívószelep vezérléses motor. Ha a gépháztetőt nem is teleszkópok tartják, a kitámasztó a jobb hozzáférést segítve két kitámasztási fokozatot enged meg
A kesztyűtartó kicsi, de felette rakodópolc van
Az osztályához képest óriási hátsó utastér a teljesen sík padlólemezzel, nagy és kényelmes ülésekkel
Az ülések előrehajtásával a csomagtér padlózata azonos síkban folytatódik. A képen az ülésre tett fejtámlának külön helye van az ülés alatt
A hátsó ajtó oldalablakából teljesen lehúzott állapotban elég sok kint marad. A gyermekzár nagyon jó helyen van, lezárásához nem kell az autóból kiszállni
A jól elhelyezett váltó kézre áll, és finoman dolgozik. A klímaberendezés fokra állítható
A nagy csomagtérben formálható habszivacsból készült bogáncsos elem tartja helyükön az apróbb kacatokat
Szinte teljesen egy síkban: a pedálrend majdnem példás
Előnyei - hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |
Motor, erőátvitel |
Biztonság |
Költségek |
+ Merev, nagy belterű, jó minőségű karosszéria + Kényelmes elülső ülések, és jó vezetési helyzet + Átjárhatóság az elülső és a hátsó üléssor között, és nagy hely elöl a váltókar ügyes elhelyezése következtében + Kényelmesen nagy lábtér és belmagasság a hátsó üléseken, teljesen sík padlólemez + Kis szélzaj, igen halk motorhang + Kényelmesre hangolt, zaj- és rezonanciamentes felfüggesztésekt -- Kényelmetlen ülésmagasság-állítás a vezetőülésen -- Az egyterűeknél lényegesen kevesebb belső pakolási lehetőség |
+ Korszerű, szép járású, csendes motor + Nagy teljesítmény, jó nyomatéki viszonyok + Gazdaságos üzem + Kényelmesen kapcsolható, jó osztású váltó + Nagy végsebesség + Dinamikus menettulajdonságok + Jó gyorsulás, nagy végsebesség |
+ Biztonsági karosszéria, blokkolásgátlóval és elektronikus fékerőelosztó rendszerrel + Két elülső front- és oldallégzsák, öt fejtámla és hárompontos biztonsági öv, Isofix bekötési pontok -- Nincsen vészfékrendszer -- A hátsó szélső üléseken nincs överő- határoló -- Nincsen ülésfoglaltság-érzékelő az utasülésen -- A központi zár automatikusan nem zár be, kapcsolóval sem zárható |
+ Háromévi általános garancia + Igen jó fogyasztás -- Hatévi átrozsdásodási garancia -- Tekintélyes ár |
Adatlap: Honda Civic 1.6i ES |
Motor Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém hengerfej és blokk, változó szívószelep-vezérlés (VTEC-II), elektronikus motorirányítás (Honda PGM-FI), hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1590 cm3, furat 75,0 mm, löket 90,0 mm. Sűrítési arány: 10,4:1. Teljesítmény: 110 LE/81 kW (5600/min). Nyomaték: 152 Nm (4300/min). Olajtöltés: 4,0 l. Hűtővíz: 4,8 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah. Generátor: 80 A. Erőátvitel Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,46 ; II. 1,87; III. 1,24; IV. 0,91; V. 0,76; H. 3,23. Végáttétel: 4,11. Hidraulikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló. Futómű Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul átlós hosszanti lengőkarból és alsó-felső keresztlengőkarokból álló független felfüggesztés, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Blokkolásgátlós fékrendszer, elektronikus fékerőelosztó tárcsafékekkel. Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel. Karosszéria Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1145 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1630 kg. Üzemanyagtartály: 50 l., |
Hosszúság: 4285 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1510 mm, Tengelytáv: 2680 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1470 mm, Belső szélesség elöl: 1418 mm, Belső szélesség hátul: 1415 mm, Belmagasság elöl: 1012 mm, Belmagasság hátul: 950 mm, Lábhelyméret: 460-680 mm, Elülső üléslap hossza: 505 mm, Hátsó ülőlap: 515 mm, Üléstér: 205-450 mm, Csomagtér: 370/732 l., Gumik: 195/60 R 15 (Bridgestone Potenza) Menetteljesítmények Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s. Végsebesség: 187 km/h. Fogyasztás (EU) Város: 8,8 l/100 km. Városon kívül: 5,8 l/100 km. Vegyes: 6,9 l/100 km. Tesztátlag: 8,1 l/100 km* (Gyári adatok) * Saját mérés (kizárólag városban), egy személlyel 13-23 Celsius-fok hőmérsékleten. A szériakivitel érdemleges tartozékai Szervokormány, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, öt fejtámla, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, ülésmagasság-állítás a vezetőülésen, színezett üvegezés, automatikus légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, sugárirányban állítható kormányoszlop, rádióirányítású központi zár, CD-s rádió négy hangszóróval, indításgátló, könnyűfém kerekek, hátsó ablaktörlő-mosó. Ár: 5 080 000 Ft | |