Az Audi LeMans Quattro koncepcióautó a háromszoros Le-Mans győztes Audi R8 génjeit örökölte, és Frankfurtban élőben is megtekinthető. Az autó 190 cm széles, de csak 437 cm hosszú és magassága is mindössze 125 cm, amely a vadító vonalakkal rajzolt karosszériával együtt valóban versenyautós megjelenést kölcsönöz a kocsinak. A 2,65 méteres tengelytáv magában foglalja a kétszemélyes utasteret és a közvetelenül mögötte elhelyezett V10-es FSI (közvetlen befecskendezéses) biturbó motort.
Az ajtók végének vonalában az autó egész magasságán végigfutó levegőbeömlőkön keresztül kap friss hűtőlevegőt a motor, az intercooler, a hátsó tárcsafékek, valamint az olajhűtő. Természetesen ebből az autóból sem maradhatott ki az Audi Space Frame (ASF) tömegmegtakarító szerkezet, de a karosszériaelemek is alumíniumból és szénszálas műanyagból készültek, amely tovább csökkenti az autó tömegét, mely 1530 kg.
Így a lehető legbrutálisabb módon tudja gyorsítani a járgányt az 5,0 literes V10-es biturbó FSI motor 610 lóereje, mely 6800-as fordulaton jön elő. Legalább ilyen vad az a 750 Nm-es forgatónyomaték, melyet már 1750-es fordulattól produkál a motor, és egészen 5800-ig állandó marad! Ezt a hatalmas erőt természetesen hatgangos váltó viszi át a kerekekre, és Audi csúcsmodell lévén szintén természetes, hogy mind a négy kerékre. A hátsó és az első kerekek közötti hajtásmegosztás automatikusan változik, de alaphelyzetben 40:60 az arány.
Mindez arra elég, hogy 3,7 szekundum alatt gyorsuljon állórajtból 100 km/h-ra a járgány, 200 km/h-ra való sprinteléshez pedig 10,8 másodperc kell szintén álló helyzetből. |