A Fordhoz alapáron fényezetlen oldalsó védőcsíkok járnak, a Hondán az ajtókat nem védi műanyag betét, ám a küszöbökön, a kerékjárati íveken és a köténylemezeken a kőfelverődésektől és a parkolási sérülésektől is óvó műanyag csík fut körbe. A Toyotát csupán elülső szoknyája alatt védi festés nélküli műanyag
A Corolla háta a legmeredekebb, a Civic mosó nélküli hátsó üvegét a harmadik féklámpát is hordó spoiler osztja két részre, a Focus záróoszlopai a legkarcsúbbak
A legkisebb csomagterű Corolla ötödik ajtajánál a Focusé és a Civicé is magasabbra emelkedik
A Focus műszerfala hagyománykövető, könnyen leolvasható, alsó része a felsőnél kevéssel világosabb tónusú, tetején fedeles rekesz ül
|
A Honda egyéni műszerfala: a kormány hatalmas fordulatszámmérő, közepén a számítógép üzenetei, mellette a visszajelzőlámpák, a vízhőfokmérő és az üzemanyag-szintjelző, feljebb a sebesség számokkal megjelenítve, valamint a gazdaságos vagy a sportos üzem LED-fényei, a középkonzol felett pedig a szellőzés és az audio-rendszer kijelzője olvasható le
A Toyota órái vetíttettek, könnyen értelmezhetők, az ötéves Corolla műszerfala ma már kissé ódivatúnak hat. Az ajtók és a középkonzol fémszínű betétei nem alapárasak
Noha a Focusban a legkisebb a hátsó lábtér, még 180 centi felettiek is kényelmesen elférnek. Zsebek az elülső ülések hátlapján és a hátsó pad széleinél is sorakoznak
A Honda lábtere elöl-hátul a legnagyobb, az elülső ülések hátlapja műbőr, az anyósoldalira zseb is került, az ötletesen hajtogatható hátsó pad alá normál helyzetében is sok minden elrejthető
A Toyota belső szélessége elmarad vetélytársaiétól, a hátsó padlómerevítő itt a legjelentősebb, zseb mindkét elülső ülés hátoldalára jár
A Focus ülései fejtámaszkivétel nélkül dönthetők előre, de az ülések tövében jelentős küszöb marad
A Civic ülései egyetlen mozdulattal előrebillenthetők, a raktérküszöb itt a legjelentősebb, ám a padló teljesen sík
A Corolla hátsó padja szinte a csomagtér síkjába fekszik, a futómű itt lóg be a legjelentősebben
A kipufogóoldalon is változó vezérlésű Ford-motor kis fordulatról húz, a hármas legcsendesebbje
Noha a hármas legmodernebb és legzajosabb motorja a Civicé, a sportosan forgó blokk hangja nem bántó
A Corolla motorja 2000-res fordulat alatt nem dolgozik szívesen, igazán 3000-től él | | | |