1000 LE
1000 LE
WELCOME!
Köszöntelek az oldalon!
 
MENÜ 1
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
TÖRÉSTESZT
 
IDŐ
 
NAPTÁR
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
LINKEK
 
MENÜ 3
 
SZAVAZÁS!!
MELYIK VERDA A KEDVENCED?

LAMBORGHINI
FERRARI
PONTIAC
CHEVROLET
PEUGEOT
AUDI
FORD
TOYOTA
MAZDA
BUGATTI
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
CORVETTE
 
HONDÁS MENÜ
 
ZsÍR VERDA!! :P
 
DANGER 240 VOLTS
 
MOTOR-MÁNIA
 
SMOKE ON THE WATER!-A CIGIZÉS ÁRTALMAIT BOB MARLEY MAGÁN TAPASZTALHATTA! BY:DEEPP.
 
FIGYELJÜK A BÉKÁKAT, MER A VÉGÉN A SZÉLVÉDŐ SZÍVJA MEG!!!!
 
CORVETTE CD-BORÍTÓ
 
MŰSZAKI ADATOK
 
CORVETTE TESZT

A Corvette-et sokan csak afféle Porsche-pótléknak tartják. A vélekedés táptalaja leginkább az árcédula lehet: ha a közel azonos teljesítményű modelleket nézzük, a Corvette feleannyiba kerül, mint a Porsche.

Tesztünk alanya a Corvette C5-ös jelenlegi modellje, abból is a legjobban feszerelt változat, 60 000 Euróért. Ha rendesen levámoltatjuk, tulajdonképpen vehetünk új Porschét olcsóbban, bár igaz ami igaz, a Boxstert még maguk a porschésok se veszik Porsche-számba. És teljesítményre, felszereltségre, meg sok minden másra a két autó tényleg nem azonos kategória. Egy hasonló erejű Porsche, mondjuk egy 911-es Carrera Cabrio 110-120 ezer euró körül jár, és az általa kiváltott ellenszenv is legalább a duplája annak, amit egy Corvette-es elkönyvelhet.

Mert útfekvés ide, gyorsulás oda, sportautó esetén elsődleges szempont az imidzs; ne is tagadjuk, többek közt ezért is vágyunk sportautóra. Egyrészt, amikor vezetjük, másrészt, amikor kiszállunk belőle valahol. Porschét birtokolni kétes dicsőség, mert bár a világ egyik legjobb sportautója, száz emberből nulla mosolyodik el önkéntelenül, ha meglát egyet.

A Corvette mosoly-indexe lényegesen kedvezőbb, a Corvette-es nem arrogáns, felkapaszkodott újgazdag aranyifjú, hanem rokonszenves elmebeteg, akit kicsit irigylünk a remek autó miatt, ugyanakkor sajnáljuk, hogy mennyit fogyaszthat az amerikai szörnyeteg: a Corvette-es a modern kor don Quijotéje, reménytelen harcban a benzinárakkal.

Kiszállni lapos sportautóból sose hálás dolog, illetve maga az, hogy az ember egy ilyenből kerül elő, az természetesen hálás, de a művelet szertorna-része már sokkal kevésbé vidám. A Corvette nem igényel Magyar vándort, mint az Opel Speedster, de az ülés épp elég kagyló, és a hasmagasság alacsony ahhoz, hogy egy óvatlan pillanatban Mr. Bean váljon belőlünk. A Chevrolet azonban gondoskodott valamelyes útmutatásról: a szájhagyomány segítégével terjesztett alternatív használati utasítás szerint kiszálláskor először nyitjuk az ajtót, majd bal tenyerünket a küszöbre domborított Corvette emblémára támasztjuk. Karunkat nyújtva felemelkedünk az ülésről, és könnyed mozdulattal kilendítjük lábainkat. Ettől a pillanattól kezdve a gyár mossa kezeit, mindenki boldoguljon, ahogy tud, és ha az embléma elkopott a sok tenyereléstől, rendelhetünk másikat.

A Chevroletnek két igazán sportos autója van. A nagyobbik, a Camaro a későbbi, ez a Ford Mustang vetélytársaként lépett piacra 1967-ben. Egyszer vezettem már Camarót, ráadásul az erőteljesebbek közül való Iroc Z változatot, ami az impreszív fogyasztáson kívül nem tett rám mély benyomást. Bárkit le lehetett túrni vele az autópálya belső sávjából, de sem minőségérzet, sem tényleges minőség terén nem győzött meg. És a vezetési élmény sem csak a mértéktelen lóerőhalmozásról szól.

Az új Corvette minden szempontból kellemes meglepetés. Jó, a formája nem különösebben váratlan, ismerjük már pár éve; de hiába vagyunk felkészülve az élményre (tudtuk, hogy állatul néz ki), a szív mégiscsak nagyot dobban, amikor először futunk össze.

A forma mindenképpen jobb, mint az előző szériáé: az 1984-es C4-ből bántóan hiányzott a legendás második Corvette-nemzedék agresszív, plasztikus gömbölyűsége. Ebben azonban már több ponton is visszaköszönnek a Sting Ray motívumai: a hátsó ikerlámpák oválosítva, a tető bebuckásítva, a kerékívek a motorháztetőn túldomborítva.

A minőségi fejlődés ügyében nincs összehasonlítási alapom, mert régebbi Corvette-et nem vezettem. A tesztelők viszont nem voltak jó véleménnyel a Corvette összeszerelési minőségéről, legalábbis a C4-es szériáig bezárólag. A C5-ről már az volt a véleményük, mint most nekem: meggyőző alapossággal megépített-összerakott autó.

Semmi nyiszogás, zörgés, nyöszörgés, rejtélyes hangeffektusok motorból-futóműből. Leszámítva a 200-as tempónál halk fütyülésbe kezdő targatetőt, ez viszont inkább erény: kevés autóval lehet 260-nal fütyörészni. Egyébként minden nyílik, csukódik, nem zörög, sem egyenesben, sem kanyarban, sem kátyún. Egyszóval akár svéd autó is lehetne, minőségi szempontból persze.

A hátsó, lapított félgömb formájú szélvédő (csere esetén fogy. ára 1.5 millió Ft) középen kapott egy kis bemélyedést, tiszteletadásként az 1963-as modellnek, melynél a hátsó üveget fém osztotta ketté. A völgyecske a targatetőtis kettéosztja, a dupla domborítás legközelebb a motorháztetőn tűnik fel.

A C5 186 cm széles, ami bizony elég sok, főleg ehhez a magassághoz. Naívan azt gondolná az ügyfél, jó is ez így, a Chevrolet dizájnerei azonban úgy gondolták, nem árt egy kis optikai szélesítés is, így a Stingray-ről ismert hátsó dupla karikalámpát vízszintesen megnyújtották. Hasonlóan a V8-as motorra finom diszkrécióval utaló négy kipufogóvéget. Így kell sportautó hátulját szárnyak és felkunkorodások nélkül összehozni.

A döntően matt fekete beltér akár Porschéé is lehetne, mindkettőből erősen hiányolok egy jó adag krómot. Nagyjából azonos a műszerek mennyisége, gombokból viszont jóval több van, egy fullos amerikai autónál ez természetes is. A csúcsfelszereltség a jelenlegi Corvette-nél nem merül ki az automata klímaberendezésben- és váltóban, a bőrülésben és a targatetőben, hanem bizony HUD is van.

HUD-ot pedig autóban most láttam először, így élőben, autóban. Végre egy hárombetűs betűszó, ami nem egy menetbiztonsági elektronikai egység a sok közül, hanem olyasmi, ami nem csak a szakmabeliek számára jelent közepesen érdekes kötelező olvasmányt. A HUD tehát a Head Up Display rövidítése, fordíthatnánk "Fel a Fejjel Kijelző"-nek is, hiszen egyrészt optimizmust sugall, másrészt végre nem kell lenéznünk, ha a sebességünkre, vagy néhány egyéb alapadatra vagyunk kíváncsiak.

 
MENÜ 2
 
NAGY KÜLÖN KÉPEK
 
SZÁMLÁLÓ
Indulás: 2006-05-23
 
CHAT
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
KOCSIS JÁTÉKOK
 
ÍRJATOK VALAMIT A VERDÁKRÓL!
 
IDE ÍRJÁTOK A HONLAPOTOK CÍMÉT!
 
SZAVAZÁS!!
MILYEN EZ AZ OLDAL?

NAGYON KRÁLY
EGÉSZ JÓ
NEM TETSZIK
ROSSZ
NAGYON SZAR
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
ÍRJ E-MAILT A SZERKESZTŐNEK!
 
NE MÁSOLD AZ OLDALAM, MERT ÉN MINDENT LÁTOK!
 
NE JÁTTSZON SENKI AZ ÁRAMMAL!VESZÉLYES!
 
JAGUÁRBÓL NEM CSAK KOCSI VAN
 
A VEZETÉS JÓVAL BIZTONSÁGOSABB, MIN A REPÜLÉS
 
A HONDÁT ÉS A MITSUBISHIT A JAPÁNOKNAK KÖSZÖNHETJÜK!!
 
SENKI SEM TÖKÉLETES! :P
 
A MI AUTÓNK
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!